Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

Ο όρκος του Ιπποκράτη.


Το στιγμιότυπο που ακολουθεί, έλαβε μέρος στο παιδιατρικό τμήμα  επαρχιακού νοσοκομείου, την Πέμπτη 16/6/11.Αν θυμάστε, την ημέρα εκείνη, «καιγότανε» η πλατεία Συντάγματος  από τα ασφυξιογόνα του μεσοπρόθεσμου και οι συνειδήσεις του κόσμου από την διάχυτη διαφθορά. Το τρίχρονο   κοριτσάκι- ασθενής, έχει ψηθεί στον πυρετό, (ο οποίος συνοδεύεται  από σπασμούς ), τις προηγούμενες 4 μέρες. Η εκτίμηση του παιδίατρου που το παρακολουθεί πως πρόκειται για ίωση, δεν πείθει πια την τρομοκρατημένη μητέρα, και την κάνει να τρέξει στο νοσοκομείο  φανερά ταραγμένη. Η εφημερεύουσα γιατρός τους υποδέχεται με μεγάλη δυσαρέσκεια, ( άγνωστο γιατί, ίσως να πλησιάζει η ώρα που θα σχολάσει).  Η νοσηλεύτρια, παίρνει την θερμοκρασία του παιδιού, 38,5… ανακοινώνει αμήχανα. Η παιδίατρος, χωρίς να μετακινηθεί από την καρέκλα του γραφείου της, αποφασίζει στα γρήγορα πως το περιστατικό δεν είναι επείγον.
-        Μα το παιδί μου ψήνεται στον πυρετό, είναι δυνατόν να μας διώξετε, δεν ξέρω τι να κάνω!
-        Κυρία μου, το πρωί δεν το είδε ο παιδίατρός σας; Έ, αφού το είδε, δεν υπάρχει πρόβλημα, δεν είναι  πια και τόσο υψηλός ο πυρετός…
-        Μα σας λέω…έχει πάρει πονστάν πριν μια ώρα, γι’ αυτό δεν είναι 40 και κάτι, όπως συνέβη την Δευτέρα, την Τρίτη, την Τετάρτη, την Πέμπτη… τι μου λέτε τώρα;
-        Εγώ, ΔΕΝ κρίνω επείγον αυτό το περιστατικό, να πάτε σπίτι σας!!
-        Μα…τι να κάνω σπίτι μου; Το παιδί μου, ΔΕΝ  είναι καλά σας λέω, τι μου λέτε τώρα;
-        Δεν μπορούμε να ασχολούμαστε με το παραμικρό, εδώ είναι νοσοκομείο, να φύγετε, να πάτε στον γιατρό σας και νάρθετε αύριο το πρωί.!
-        Μα….να είμαστε και λίγο άνθρωποι…Στ’ αλήθεια θα μας διώξετε, είσαστε καλά; (εδώ ανεβαίνει ο τόνος της φωνής). Θέλω να μου δώσετε εγγράφως αυτό που μου λέτε! Με το όνομα και την υπογραφή σας...

Η γιατρός, χωρίς κανέναν απολύτως ενδοιασμό, γράφει και υπογράφει την εξής ιατρική γνωμάτευση:

16/6/11, ώρα 21:20
«Το πρωί, το είδε ο παιδίατρός του και προσήλθε το απόγευμα για επανεξέταση χωρίς  συμπτώματα. Συνεστήθη να προσέλθει αύριο για κλινική και εργαστηριακή εξέταση την επόμενη ημέρα, πρωινή ώρα.

(ακολουθεί σφραγίδα & υπογραφή)

………………………..

Το παιδί επανήλθε στο νοσοκομείο αργότερα μέσα στην νύχτα, και εισήχθη (από άλλον εφημερεύοντα γιατρό), ως επείγον περιστατικό με  οξεία λοίμωξη.  Τις επόμενες ημέρες διαπιστώθηκε πυελονεφρίτιδα και ουρολοίμωξη και νοσηλεύτηκε για έξη ημέρες. Τα σχόλια ,δικά σας…

14 σχόλια:

  1. Δυστυχώς αν αρχίσουμε όλοι τα γνωστά μας παρόμοια περιστατικά, θα γράψουμε βιβλίο.
    ....σε συγγενή μου έδωσαν εξιτήριο με οδηγίες για επείγουσες καρδιολογικές εξετάσεις αντί να τις κάνουν εκεί.
    Περαστικά στο κοριτσάκι, ρίξε και μια μήνυση τώρα στην...κυρία γιατρό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η δική μου διάγνωση:
    Ανικανότης ασκήσεως επαγγέλματος,
    ποινή,αφαιρεση πτυχίου....

    (ακολουθεί σφραγίδα & υπογραφή)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Thalassenia,
    αν έχεις απέναντί σου ένα μικρό,αθώο πλασματάκι,και απλά βαριέσαι να κάνεις την δουλειά για την οποία πληρώνεσαι,τότε γιατί πληρώνεσαι άραγε;Και δεν θα μιλήσω για το επάγγελμα-λειτούργημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. VaD,
    και εγώ θα συμπληρώσω:
    " μια γαϊδάρα και μισή!"
    .......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ακόμα και στο σημείωμα που σου έδωσε ψεύδεται ασύστολα: "χωρίς συμπτώματα"!
    Συμβουλέψου δικηγόρο αν χωράει μήνυση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. A.F.Marx,
    αχα...ελληνική δικαιοσύνη! άλλο ανέκδοτο αυτό...
    καλησπέρα;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μηνυσούλα!!! Θα αφήσετε ένα μαλάκα να παίζει με τη ζωή του παιδιού;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ηφαιστίωνα,
    εγώ προσωπικά,μην ρωτάς τι ΔΕΝ πρόλαβα να κάνω...αλλά το θέμα μας δεν είναι εκεί...ακόμη και τώρα,σε αυτόν τον "γκρεμό" μπροστά,οι ασυνείδητοι και οι διεφθερμένοι,καλά κρατούν,έ;..και οι υπόλοιποι,απλά κοιτάνε το ταβάνι...όμορφα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μάλλον ο όρκος του "υποκλέπτη" όσον αφορά τη δημόσια περίθαλψη. Τι μπορεί να πει κανείς; Και μη χειρότερα...που δεν το βλέπω...

    Ελπίζω το κοριτσάκι να βρίσκεταικαλύτερα.

    Καλησπερένια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. κοπέλα με το καναρινί,

    Tου "υποκλέπτη" ναι ολόσωστο...ξέρεις ποιό ήτανε το πρόβλημά της;Πως "δουλεύει" λέει,και πληρώνεται ψίχουλα! το ενδεχόμενο να πάει σπιτάκι της και να δουλέψει κάποιος άλλος,δεν περνάει από το μυαλό της φυσικά...γιατί στην ελεύθερη αγορά που θα βρεθεί,μάλλον δεν θα μπορεί να "δουλέυει" κανέναν...

    Καλό καλοκαιράκι...ότι υπόλοιπο μας έμεινε:))

    (όλα καλά με την μικρή:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. A! Την άσχετη γαϊδούρα! Ελπίζω να της έκανε μήνυση η οικογένεια του παιδιού!
    Πάντως τέτοια περιστατικά αυξάνονται συνεχώς με τα δημόσια νοσοκομεία, στέλνοντας μακριά απο εκείνους το ποτήριο τούτο, θεωρούν ότι λύνουν και το πρόβλημα, τρομάρα τους.

    Τα ίδια κάνανε στο Ασκληπείο Βούλας το 2000 που έφερα με ασθενοφόρο τη μητέρα μου με πρησμένη κοιλιά (ετών 86). Αφού την εξέτασαν είπαν ότι μάλλον δυσκοιλιότητα έχει και τη ξαπέστειλαν. Σε ιδιωτικό νοσοκομείο που τη πήγα μετά της διέγνωσαν υδρονέφρωση, μία σοβαρή ασθένεια και τη κράτησαν μέσα για 10 μέρες!
    Τι να λέμε τώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μαρίνα,
    τι να λέμε...κόλαση,μέσα στην ανάγκη του κόσμου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. δεν το συζητάμε! χρειάζεται καταγγελία, με αριθμό πρωτοκόλου στο ίδιο το νοσοκομείο. γαμώτω! γιατροί είναι αυτοί; γιατί τέτοια παραδείγματα αν μένουν ανεξέλεγκτα, πολλαπλασιάζονται. είναι κι ο αδελφός μου παιδίατρος και ξέρω πόσο σημαντικό είναι το παράδειγμα, γιατί δυστυχώς, παράδειγμα κι όχι ατυχές και μεμονωμένο περιστατικό μπορεί να είναι!
    υπάρχουν και γιατροί που σώζουν. εμείς είχαμε μπει με σπασμούς και πυρετό πριν χρόνια, η γιατρός ελένη Χ. μου λέει: δεν ξέρω τι θα κάνετε, αλλά θα κατεβάσετε τον πυρετό! με έβαλε, εκτός από τα φάρμακα να κάνω συνεχώς κομπρέσες στο σεραφείμ, ενώ του είχαν κάνει και παρακέντηση. μετά 4 ώρες ο πυρετός κατέβηκε, οι σπασμοί σταμάτησαν, έρχεται η γιατρός και μου λέει: εντάξει, ε;
    κι εγώ της απαντάω αυθόρμητα: τι λέτε γιατρέ! αυτό δεν είναι το παιδί μου, είναι αλλού!
    η γιατρός χωρίς δεύτερη κουβέντα άρχισε θεραπεία για εγκεφαλίτιδα, παρόλο που η παρακέντηση δεν είχε δείξει τίποτε.
    αποτέλεσμα: ο σεραφείμ σώθηκε. μετά από μέρες βρέθηκαν στοιχεία ότι ευτυχώς που του δόθηκε εκείνη η θεραπεία...
    μια άλλη φορά, ένας μπαμπάς μάλωνε το γιο του τον 14χρονο 'πώς βήχεις έτσι σα γαϊδούρι και δε βάζεις και το χέρι σου μπροστά', κάνοντας ουρά έξω από το ιατρείο στο παίδων πεντέλης. τρελαμένος περνούσε ο αδελφός μου, πήρε αμέσως το παιδί εκείνη την ώρα, ο μικρός από μια ίοση είχε μολυνθεί στην καρδιά. σώθηκε στο παρατσάκ.

    θέλουνε εύσημα, και θέλουν και καταγγελίες. αναλόγως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Άχ Ελένη...πονάω να γράψω πως ναι,δεν την καταγγείλανε οι γονείς...βλέπεις, πώς έχουμε αμοιβαιότητα στις ευθύνες...τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κερνάω κουβεντούλα...